Når du ikke har fysiske varer på hylderne, er tid din vigtigste ressource.
Også selvom det er en flygtig ressource.
Specielt når du venter på betaling fra kunder og samtidig skal projektstyre og tidsoptimere.
Effektiv drift er derfor altafgørende for din bundlinje, så du kan nå dine forretningsmål og have tid til at drive din forretning.
Fordi du fakturerer en kunde, betyder det ikke at pengene går ind på din konto til den aftalte dato.
Desværre.
Det går udover dit cashflow og likviditet.
Og din allerede uendelige to-do som direktør og virksomhedsejer.
Med digitale løsninger til dit bogholderi er der heldigvis meget tid at spare.
Både på tidsstyring, fakturering, rykkere og meget mere.
Uden det rette overblik i din virksomhed, kan det hurtigt føles som at køre bil uden speedometer.
Som servicevirksomhed er det ofte nøgletal der viser:
som giver dig fundament til at træffe de rigtige beslutninger.
Og det kan økonomiske rapporter, der samtidig inkluderer KPI’er som dækningsbidrag pr. kunde, faktureringsgrad og cashflow give dig overblikket over.
På den måde har du et komplet overblik og du kan tage beslutninger baseret på fakta.
Ja, vi hjælper dig med at nå dine forretningsmål med din økonomistyring som fundament.
Så har du vækstmål, kan vi både hjælpe dig med at definere dem og nå dem.
Med en servicevirksomhed er det sjældent at vækst “bare” handler om flere kunder i til din virksomhed.
Derfor ser vi på din virksomhed som helhed og hjælper dig bl.a. med at finde de rette parametre at skrue på.
Ja! Flere af vores kunder er SaaS- virksomheder, hvorfor vi altid er opdateret på lovgivninger og løsninger, der kan hjælpe dig i din økonomistyring.
Ja, det er en de vigtigste ting, vi sørger for for vores kunder – overskuelige rapporter, baseret på deres behov, der giver det nødvendige overblik over deres virksomhed.
Det kan der være mange årsager til og noget vi ofte ser hos servicevirksomheder – årsagerne kan bl.a. være:
1: Det er vigtigt at du kender din dækningsgrad pr. ydelse, så du er sikker på at du tjener nok på, hver ydelse – eller dem du evt. ikke tjener nok på, bliver dækket af andre ydelser.
Her skal du koble timer, medarbejderomkostninger og indtægter sammen – så får du et overblik over om dine ydelser er rentable eller det bare føles sådan.
2: Nogen kunder koster mere end de giver – også selvom dækningsgraden på dine ydelser er fine og dine kunder er søde.
Nogen kunder kræver bare mere end andre – og somme tider også mere end beregnet 😉
Her er det nødvendigt at analysere timeforbrug, opgavetyper og ekstraarbejde for hver kunde og konkludere ud fra det.
3: Du har ikke nok tid, der kan faktureres til kunder.
Time- og projektstyring er hjerterytmen i din forretning, brug derfor værktøjer, hvor du hurtigt og let får overblik over hvor meget tid der faktisk bruges på kunder, internt arbejde, kaffemøder osv.
Her kan du også få overblik over om dine medarbejdere bruger deres tid “rigtigt”. Måske er dine lønkroner f.eks. givet bedre ud, ved at ansætte en deltidsmedarbejder, der kan hjælpe med det administrative, så dine specialiserede medarbejdere, kan bruge deres tid der, hvor det giver bedst mening for din forretning.
Det er blot 3 eksempler, men det hele afhænger af din virksomhed.
Og har du brug for en gennemgang, tag endelig fat på os – vi sidder klar til at hjælpe.
Inden vi starter et samarbejde, har vi altid et møde, så vi sammen kan afklare dine behov.
Mødet er en del af vores services og det er ikke noget du betaler for – uanset om du vælger os som samarbejdspartner eller ej.
Det er svært at sige uden at lyde bedrevidende, men nu gør vi det alligevel – det er fordi du får de forkerte rapporter 🙈
Det er selvfølgelig vigtigt at bruge rapporterne til at kigge bagud i tid – specielt så du kan lave forecasts, der hjælper dig til at være klædt på til fremtiden, med de muligheder og udfordringer den bringer.
Men lige så vigtigt kan det være, at du har adgang til rapporter, der giver dig indsigt i realtid – og her kan Business Intelligence hjælpe dig.